tisdag 12 oktober 2010

5 km

Blev det igår igen i skogen. Nu har det verkligen släppt med löpningen! Härligt att känna att man skulle kunna springa ännu längre. Idag är jag hemma med sjukt barn så det blr nog en runda idag med för att rensa huvudet när mannen kommer hem. Vikten ligger stilla just nu men det känns också ok. Efter att ha gått ner 7 kg på ganska kort tid måste man ge sig själv en chans att landa i den nya vikten. Känns inte som att det är någon brådska heller, mitt fokus ligger nu mer på att bli vältränad än på att bli smal! Det har hänt en hel del mentalt. Gör mycket för självförtroendet att sätt upp träningsmål och sedan hålla dem. I vanliga fall har jag lätt att ge upp vid minsta motgång men inte nu inte :o)

Mitt träningsmål för vecka:
Tisdag: 5 km skogen
Onsdag: 3,25 km skogen
Fredag: 5 km skogen
Söndag: 6,5 km skogen

Om jag håller det blir det 19,75 km denna vecka! Nästan två mil alltså... Min tanke är att försöka öka distansen främst på helgerna så att jag så småningom kommer upp i 10 km pass. Jag ska försöka springa ute så länge dt går, det är ju betydligt roligare än att springa på löpband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar