söndag 12 september 2010

Deppigt...

Och jag vet precis varför! Ett litet avsteg i onsdags eskalerade och nu känns det som att jag är tillbaka på ruta 1 igen. 80,8 kg visade vågen i morse... Bara att ta nya tag nästa vecka. I och med att jag börjar jobba igen blir det svårare att smygäta. Som tur är kom jag iväg och tränade i lördags och det kändes jättebra. 3,5 km i skogen och sedan 3 km promenad. Jag har lyckats träna hårt tre dagar i veckan nu i 4 veckor och känner verkligen att konditionen börjar komma tillbaka. Mitt mål för nästa vecka är ju dels inget godis förstås men även ingen cola light. Och så motion mellan tre och fyra gånger i veckan. Jag var på biblioteket idag och läste "Runners world". Väldigt peppande även om jag ligger på en väldigt låg nivå. Mycket möjlighet till förbättring alltså. Undrar om det är PMS just nu men jag är så sjukt låg. Kan ju faktiskt vara kolhydraterna som får mig att känna mig så också. Nästa vägning tänkte jag mig på söndag morgon och då ska jag köra äggmjölk till frukost för att få lite extra fart på viktminskningen. Får se om jag kan klämma in något morgonpass innan jobbet eller om jag får ta träning på kvällen. Planen är i alla fall träning mån, ons, fre och söndag. Känns som en bra idé att ha en vilodag varannan dag för att inte få ont i knän eller benhinnor. Knäet kändes bra när jag sprang igår men den högra benhinnan ömmade lite precis efter även om det är borta nu. Köpte nya fina uteträningskläder som gjorde massor för löpglädjen också :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar