torsdag 12 november 2009

Tillbaka igen!

Efter en lång och supertuff period med svininfluensa är alla i familjen äntligen friska! Men det tog sin tid. Som tur är har jag klarat mig men alla andra har haft det. Jobbigt när småttingarna hostar så att det låter som lungorna ska spricka. Feber upp emot 40 grader och slöa har de legat på soffan. Minste killen slutade äta vanlig mat och gick helt över till tutte med resultatet att han gick ner från 7,5 till 7 kg. Bannor av bvc så nu gäller det att göda honom till nästa gång. Och sluta amma också. Tre år nu har jag antingen varit gravid eller ammat. Börjar minst sagt tröttna på att vara en levande napp. Vad skönt det ska bli att så småningom ha sängen helt för mig själv igen (förutom mannen förstås!)

Maten då? Nja, oro och önskemål om glasspinnar från sjuklingarna har tagit ut sin rätt. Upp två kilo och sockerberoendet knackar på dörren. Men just nu känns det som en litet problem i sammanhanget, jag är så lycklig över att alla mår bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar