måndag 16 november 2009

Bättre...

och bättre går det med amningsstoppet. Bebben hanterar det bra och somnar gott på mammas bröst efter lite rumpbuffande. Det trodde jag aldrig skulle funka men det verkar som att tryggheten från mig räcker. Däremot är pappa fortfarande inte vatten värd i sovstunderna. Morr och arga skrik från likkillen och ångest från mig. Jag vet ju att han måste få göra på sitt sätt men samtidigt slutar ju skriket om jag tar honom istället. Igår grät han i 45 minuter innan pappa slutligen fick honom att somna. Sedan hade han röda påsar under ögonen hela dagen. Mammasamvetet gnager men samtidigt behöver jag mer tid för mig själv.

Mellankillen hade utedag på dagis idag. När han kom hem såg han ut som om han blivit panerad i sand. Ungen i badkaret och overallen i tvätten!

Till kvällsmat idag mina goda köttfärsfyllda paprikor. På rätt väg igen!

Nu ska jag gå ut och titta på "Novemberljus" en installation här i Linköping. Tänk att det snart är jul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar