onsdag 23 september 2009

Lycka...

är att kunna glida in i ett par jeans i storlek 40! Jag köpte dem 2006, precis innan jag blev gravid med min andra son och tvingade mig då i dem. Insåg väl att det inte funkade men ville inte lämna tillbaka dem. Sedan kom två graviditeter och jag trodde väl att chansen att någonsin ha dem var ute men ville ändå inte slänga de...hoppet är ju det sista som överger människan! Och så idag - hurra! Det konstiga är att jag väger mer idag än när jag köpte dem, kroppen måste ha omvandlat en del fett till muskler. Det är vanligt att det blir så med lchf. Tyngre på vågen alltså men smalare!

Gå gärna in på http://www.kostdoktorn.se/ och var med och mailbomba livsmedelsverket. En myndighet som så styvnackat håller fast vid föråldrade rön ska ha pisk! Så fram med den niosvansade katten...

Mat idag:
Frukost: Yogurt med vispgrädde, hallon och kokos. Te med mjölk.
Mellis: Lite 88% choklad, hittade en ny sort på Priso - god!
Lunch: Äggmjölk med kakao. Lite köttfärslimpa om inte 2-åringen äter upp allt.
Middag: Gulaschsoppa med ostplättar, recept från Annika Dahlqvists och Airams kokbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar